Sporla Troya: Troya Açık Su Yüzme Yarışı Gerçekleşti

“2018 Troya Yılı” etkinlikleri kapsamında, Kale Seramik ana sponsorluğunda bu yıl ilki düzenlenen Troya Açık Su Yüzme Yarışı 5,8 kilometrelik parkurda, kadına şiddete dikkat çeken mor boneler ile gerçekleştirildi. Yarışa yaklaşık bin sporcu katıldı. Yarış başlangıç seremonisi ve ödül törenine; eski Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, AK Parti Grup Başkanvekili Bülent Turan, Çanakkale Valisi Orhan Tavlı, Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Kepez Belediye Başkanı Ömer Faruk Mutan, Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, Kale Grubu Başkan Yardımcısı ve Teknik Bölüm Başkanı Osman Okyay, Dünya ve Olimpiyat Şampiyonu Ute Hascher-Brückner’in yanı sıra çok sayıda protokol üyesi ve vatandaş katıldı.

Troya’nın, UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne girişinin 20’nci yılında 2018’in “Troya Yılı” ilan edilmesi kapsamında düzenlenen ve yaklaşık bin profesyonel yüzücünün katıldığı yarış, Yeni Kordon ile Kepez Halk Plajı arasında gerçekleştirildi. Yarışmacılar, kadına şiddete dikkat çekmek için mor boneler ile yarıştı. Kale Seramik ana sponsorluğunda, Türk Spor Vakfı (TSV), Çanakkale Valiliği, Çanakkale Savaşları Gelibolu Tarihi Alan Başkanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla düzenlenen yarış tören öncesinde sporcular son hazırlıklarını yapıp, kayıt işlemlerini tamamladı. Barbaros Mahallesi Yeni Kordon mevkisindeki halk plajından yarışın startı verildi. Yarışmacılar 5,8 kilometrelik parkuru tamamlayıp Kepez Halk Plajı’ndaki bitiş noktasına ulaştı.

“Yarışma birçok isimsiz kahramanın desteği ile gerçekleşti”Eski Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, ödül törenindeki konuşmasında, Türk Spor Vakfı Başkanı Arif Türkay Peker’i anarak; “Son derece güzel sporculuğumuza ve Çanakkale’mize, ülkemize yakışan bir yarışma oldu. Katılan bütün arkadaşlarımızı tebrik ediyorum. Dünya rekortmeni hanımefendi de davetimize icabet etti. Saygı ve sevgiyle selamlıyorum. Bu yarışların Çanakkale’de yapılmasına öncülük eden Çanakkale’de böyle bir maratonun yapılması için gayret gösteren ve son saniyesine kadar bu yarışmanın Boğaz Kıtalar Arası Yüzme Yarışması’nın da düzenleyicisi ve kurucusu, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin has başkanı, Türk Spor Vakfı Başkanı Arif Türkay Peker’i kaybetmiş bulunuyoruz. Kendisini rahmet ve minnetle anıyoruz. Burada bu yarışmayı birçok isimsiz kahramanın da desteği ile gerçekleştirmiş bulunuyoruz.” dedi.

“Çanakkale’den Troya’ya yüzüyoruz”

AK Parti Grup Başkanvekili Bülent Turan, yarışlarla ilgili şöyle konuştu: “Kentin her köşesi, her ilçesi farklı bir değer. Denizin, sahilin en güzel yansıması bu bölgede. Ben tüm Türkiye’deki yüzücülerimizin, denizle ilgisi olan sporcularımızı Çanakkale’ye davet etmek istiyorum. Bugün Çanakkale için özel bir gün. 2018 Troya Yılı kapsamında bine yakın sporcumuz hep beraber boğazda yarışa başladılar. Bu seferki yüzmenin ayrı bir kıymeti var. Troya Yılı vurgusuyla beraber bu etkinliği yapıyoruz. Bir anlamda Çanakkale’den Troya’ya yüzüyoruz. Tarihin iki farklı adımını gündeme getiriyoruz. Şehitliğin olduğu mekandan Troya’nın olduğu mekana doğru yüzüyoruz. O yüzden çok önemli bir etkinlik olduğu kanaatindeyim.”

“Anadolu’nun bu kadim değerine herkesi davet ediyorum”

Vali Orhan Tavlı, yaptığı konuşmada; “Yüzme yarışı, Kale Grubu ve Türk Spor Vakfı’nın iş birliğinde yapılmakta. Bine yakın sporcu bu yarışmaya katıldı. Çanakkale merkezden Troya’ya doğru yüzecekler. Kendilerine başarılar diliyorum. 2018’de Troya’ya ve Çanakkale’ye, Anadolu’nun bu kadim değerine, bu topraklara herkesi davet ediyorum.” dedi.

“Müzenin açılışı ivme kazandıracak”

Troya Antik Kenti Kazı Heyeti Başkanı ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Fen Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Rüstem Aslan ise Troya Yılı’nın kent için çok önemli bir dönüm noktası olduğunu belirterek, “Pek çok uluslararası etkinlik gerçekleşiyor. Bunlardan bir tanesini bugün görüyoruz. Troya aslında Çanakkale’de doğu ve batıyı birleştiren bir noktada. Sporda, kültürde, Troya’yı, Çanakkale’yi bu tür projelerle doğu ve batının merkezi haline getirmek için elimizden geleni yapıyoruz. Bana göre Troya Yılı şimdi başlıyor. Troya Müzesi’nin açılışı başka bir ivme kazandıracak. Herkesi Troya’ya, Çanakkale’ye Troya Müzesi’ne davet ediyoruz.” ifadesini kullandı.

“Çanakkale söyleyecek çok sözü olan bir şehir”

Ödül töreninde konuşan Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay; “Biz de Çanakkaleli olarak bu şehrin kültürel dokusuyla ve gençlerle bu tür aktiviteleri kentimizin hak ettiğini düşünüyoruz. Bisiklet festivalini yaptık. Gerek bisiklet festivalı, gerek yüzme yarışları bu şehre çok yakışıyor. Çünkü hem tarihi var, hem kültürü var, hem doğası güzel hem genç nüfusu var. Söyleyecek çok sözü olan bir şehir. Bunu bu tür aktivitelerle daha da zenginleştireceğiz. ” şeklinde konuştu.

Yarışmada erkeklerde; Doğukan Ulaç birinci, Hasan Emre Musluoğlu ikinci, Deniz Akış üçüncü oldu. Kadınlarda ise birinciliği Nilay Erkal, ikinciliği Ada Sude Korkmaz, üçüncülüğü Ruth Hatton elde etti. Düzenlenen ödül törenine dereceye girenlere ödülleri, eski Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Vali Orhan Tavlı, Kale Grubu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, Kale Grubu Başkan Yardımcısı ve Teknik Bölüm Başkanı Osman Okyay, Dünya ve Olimpiyat Şampiyonu Ute Hascher-Brückner tarafından verildi.

betmatik ligobet nisanbet betebet hiltonbet milosbet